שאלות ותשובות על הקמת חנויות אינטרנטיות וקידומן לאחר מכן
חנות אינטרנטית היא בית עסק אשר כל אחד יכול להקים. חושבים שאין לכם ידע או הכשרה מספקים? אתם טועים! מחקרים הוכיחו כי לכל אדם, מימי התבגרותו, יש ידע מקצועי מובנה שלא מצריך לימוד במוסד הכשרה כלשהו, בו הוא יכול להשתמש כדי למכור איכות לקונים שלו. זה יכול להיות ידע יישומי (תכנות, נגינה, ספורט, וכד') או ידע תיאורטי (בקיאות ב- NBA, ידע-מומחים בכדורגל הישראלי ובפתרון תשבצי הגיון). משני סוגי הידע ניתן לעשות כסף באמצעות הקמת חנויות אינטרנטיות.
האם ניתן לומר כי חנות יישומית (לימוד והכשרה) שמוכרת מוצרים מבצעת ביזנס פלאן חכם?
כן, בתנאי שיש כיוון מוגדר היטב, שהקונים מבינים בדיוק מהו. לדוגמה, אם זו חנות שעוסקת בקונג פו סיני, מכירת מוצרים כלליים של סין (כלי אוכל, ביגוד מסורתי וכד') תראה על התפזרות מסוימת שעשויה לא לייצר לידים אינטרנטיים. לעומת זאת, מכירת DVD של מאמנים ידועים בענף או אפילו וידאו צפייה של קרבות הבוטיק בתחום יכולה בהחלט למשוך את חובבי הז'אנר לבוא לקנות באותה חנות.
האם אדם שיש לו ידע תיאורטי בלבד יכול למכור תשומות בהן מלמדים או מכשירים מישהו לבצע מקצוע?
הוא יכול לעשות זאת במסגרת התרחבות בית העסק שלו. לכן אנו תמיד מייעצים לעוסקים בעלי ידע תיאורטי בלבד על הקמת חנויות אינטרנטיות של מוצרים ולא של שירותים. אבל כשהן גדלות ויש תקציב להעסיק עוד עובד אחד לפחות, ניתן למצוא בעל-הכשרה ולמכור את השירותים שהוא מלמד או מיישם באינטרנט.
האם הדרך בה פונים לקונים פוטנציאליים באינטרנט שונה בין חנות יישומית לחנות מכירת מוצרים?
השוני בהחלט גדול מאד. לדוגמה, אם החנות שלכם היא סוכנות נסיעות וירטואלית המציעה חבילות למדינה מסוימת בחו"ל, זו חנות מוצרים לכל דבר, על אף שמדובר בשירות: אף אחד לא מכשיר את הנוסעים לאיזושהי עבודה או משימה. לכן, הפנייה לקהל צריכה לדבר לרגש שלו, לסחף שהתרבות הזרה תיצור בלבו וכד'. לעומת זאת, אם החנות שלכם עוסקת בסגנון לימודי ריאלי (אומנות לחימה, נגינה וכד') של אותה תרבות – המסרים צריכים להתנסח באופן שונה לחלוטין, ולהיות מופנים לאנשים שמבקשים לקבל הכשרה בסגנון הזה, ולא לחפש את הרגש. לכן, לא רק שדפי הנחיתה והמאמרים יהיו אחרים, גם סוג הקהל יהיה שונה.
|